پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3024
-
الف
+

مستند «رویاهای دم صبح» به جشنواره زوریخ راه یافت

دوازدهمین دوره‌ جشنواره فیلم زوریخ سوییس، در بخش بودرلاین، پذیرای فیلم مستند «رویاهای دم صبح»، به کارگردانی مهرداد اسکویی شد.

دوازدهمین دوره‌ جشنواره فیلم زوریخ سوییس، در بخش بوردرلاین، پذیرای فیلم مستند «رویاهای دم صبح»، به کارگردانی مهرداد اسکویی شد.

بخش بوردرلاین جشنواره فیلم زوریخ فیلم‌هایی را ارایه می‌کند که به نوعی به موقعیت‌های آستانه‌ای در شرایط امروز جهان مرتبط باشند. 

مستند بلند «رویاهای دم صبح» روایتگر سرگذشت دختر نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت تلاش می‌کند.

این مستند بلند سینمایی در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است و تا به حال افتخارات جهانی بسیاری کسب کرده است. این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و شصت و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلیناله آلمان در بخش مسابقه (رده سنی ۱۴+) برگزیده شده است و مهرداد اسکویی در جشنواره «ترو فالس» آمریکا با بردن جایزه «ترو ویژن» به عنوان برترین مستندساز سال ۲۰۱۶ جهان انتخاب شد.

در جشنواره امسال ۱۷۲ فیلم از ۳۶ کشور که ۴۳ عنوان تجربه نخست سازندگان‌شان هستند نمایش داده می‌شوند. ۱۷ فیلم نیز نخستین اکران جهانی خود را با این جشنواره تجربه می‌کنند.

دوازدهمین جشنواره فیلم زوریخ از فردا دوشنبه ۲۲ شهریور ماه کار خود را شروع می‌کند و تا دوم اکتبر ادامه خواهد داشت.

 ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر